3 Mayıs 2020 Pazar

Present Perfect Tense / Simple Past farkı / örnekler


Past Simple Tense yalnızca geçmiş zamanı ifade eder. “When…?” ile başlayan sorulara net cevaplar verir. Yesterday, last night, last year gibi zaman zarfları alabilir.

- WHEN did you buy the car? (Arabayı ne zaman satın aldın?)

- I bought it yesterday? (Dün satın aldım)



Present Perfect Tense hem geçmişi, hem şimdiyi ifade eden zaman. Bu yapıda geçmiş ve şimdi arasında bağlantı vardır.












Eylem geçmişte oldu/yapıldı ama şimdiyi de etkiliyor. Geçmişle bağlantı ve şimdiki durum. 


- I have eaten dinner. (Akşam yemeğimi yedim) Yemek işini hallettim, tok durumdayım.

- She has lost her ring. (Yüzüğünü kaybetti) Yüzüğü geçmişte kaybetti ve hâlâ kayıp durumda.

- Have you heard the news? (Haberleri duydun mu?)

Tamamlanmamış, devam eden süreçleri ifade eder.

- Mrs. Sevda hasn’t called me yet. (Sevda hanım beni henüz aramadı)

- I have lived in Ankara since 1997. (1997’den beri Ankara’da yaşıyorum)


Ne zamandan beri? / Kaç kez? gibi sorulara cevap verir. (How long have you…?) (How many times…?)

- How many times have you visited the Ankara Castle? (Ankara Kalesini kaç kez ziyaret ettin?)

- I have visited Ankara Castle many times in my life. (Hayatım boyunca Ankara Kalesini defalarca ziyaret ettim)

- How long have you lived here? (Ne zamandır burada yaşıyorsunuz?) Ne zamandan beri buradasınız?

- We have lived here for three years. (Üç yıldır burada yaşıyoruz.)


- How long have you been married? (Kaç yıllık evlisiniz?) (Ne kadar zamandır evlisiniz?) 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder