22 Ekim 2021 Cuma

İngilizcede YOK anlamında NO kullanımı

no: hayır

- Do you like winters?
 - NO, I don’t. (Kışları sever misin? - HAYIR, sevmem) 


Hayır anlamındaki NO, bazen yokluk ifadelerinde de kullanılır.

Kendisinden sonra mutlaka bir isim veya bir tamlama (sıfat tamlaması) gelir. I have no happy DİYEMEYİZ. 'Happy' bir sıfattır.

'NO'dan sonra gelen isimde article (the, a, an) kullanılmaz.

Yapı: Verb + NO + noun

- I have no money. (Param yok)

- I have no reason for going out. (Dışarı çıkmak için bir nedenim yok)

- Today she has no energy. (Bugün enerjisi yok)

- There was no book on the table. (Masada kitap yoktu)

- I’m at the market. There are no empty shelves here. (Marketteyim. Burada boş raf yok) NO’dan sonra sıfat tamlaması gelmiş



NO – NOT farkı

Aynı anlamda kullanım:

- I have no time. (Zamanım yok)

- I don’t have time. I do not have time. (Zamanım yok)

- I’dont have enough time. (Yeterli zamanım yok) ‘enough time' bir sıfat tamlaması olduğu halde I have no enough time DİYEMEYİZ. Yukarıda, 'No'dan sonra bir sıfat tamlaması gelebilir demiştik. Fakat Any, many, much, more, enough sıfatlarını içeren tamlamalar istisnadır.

- He has no idea about that movie. (O film hakkında fikri yok)

- He has not any idea about that movie. (O film hakkında hiçbir fikri yok)



Cümle içinde NOT:

- I’m not happy. (Mutlu değilim)

- It’s not a red apple. (O kırmızı bir elma değil) article (the, a, an) kullanılabilir.



‘Not’ eki fiilleri olumsuz hale getirir. Dolayısıyla bir fiilden önce kullanılabilir.

- I don’t like snakes. (Yılanlardan hoşlanmıyorum)

- I did not listen to you. (Seni dinlemedim)

- I won’t go to the dentist. I will not go to the dentist. (Dişçiye gitmeyeceğim)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder