10 Kasım 2021 Çarşamba

Before - Ago arasındaki fark

Bir olayın/fiilin üzerinden ne kadar zaman geçtiğini anlatırken. AGO.

Bir olayın başka bir olaydan önce olduğunu veya ne kadar zaman önce olduğunu anlatırken BEFORE

Örnek cümleler: 
- Burak left home 20 minutes ago. (Burak evden 20 dakika önce ayrıldı) 

- Appreciate what you have before it's gone. (Gitmeden önce sahip olduklarının kıymetini bil)

- We moved to Ankara 15 years ago. (Ankara'ya 15 yıl önce taşındık)

 - I lived in Bursa before 2013. (2013 yılından önce Bursa'da yaşadım)

- I lived in Bursa 8 years ago. We are in the year 2021. (8 yıl önce Bursa'da yaşadım. 2021 yılındayız)


- Have you ever been to Turkey before?
(Daha önce hiç Türkiye’de bulundun mu? Bulunduğumuz tarihten öncesi kastediliyor.

- I have been to Turkey 5 years ago. (Türkiye'ye beş yıl önce gelmiştim - bulundum)

- I have never been to Turkey before. (Daha önce Türkiye'de hiç bulunmadım - gitmedim)


- I got to meeting room half an hour before my all colleagues.
(Toplantı odasına bütün iş arkadaşlarımdan yarım saat önce gittim)

- I got to meeting room half an hour ago. (Toplantı odasına yarım saat önce gittim)


- My son graduated from university two years ago.
(Oğlum üniversiteyi iki yıl önce bitirdi)

- My son graduated from university two years before my daughter did. (Oğlum üniversiteyi kızımdan 2 yıl sonra bitirdi)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder