4 Kasım 2021 Perşembe

Remind - Remember farkı

Remind

Hatırlatmak, anımsatmak. Hatırlatma işi, birisi veya bir şey tarafından başka birisine yapılır. Dolayısıyla remind fiilinden sonra me, you, her, him, us, them zamirlerinden biri veya Ahmet, Mehmet, Ferit gibi bir isim gelir.

- The doctor reminded me of the appointment on Monday.
(Doktor bana pazartesi günkü randevuyu hatırlattı)

- My smartphone reminds me to take the medicines. (Akıllı telefonum ilaçları almamı hatırlatıyor)

Birine benzetmek anlamında da kullanılır.

- You remind me of Kemal Sunal. (Bana Kemal Sunal’ı hatırlatıyorsun) Onu andırıyorsun, benziyorsun anlamında.



Remember

Hatırlamak, anımsamak. Hatırlama işi özne tarafından yapılır. Geçmişteki bir olay veya gelecekte yapılması gereken bir iş hatırlanabilir.

- I remembered visiting the hospital last Monday. Geçen Pazartesi hastaneye gittiğimi hatırladım)

- I have remembered to call my doctor for an appointmanent. (Bir randevu için doktorumu aramayı hatırladım) Arayacağımı hatırladım.

- Do you remember how to get to Atakule? (Atakule’ye nasıl gidildiğini - gittiğini hatırlıyor musun?)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder