4 Ocak 2022 Salı

Her - Hers

 



Possesive adjectives

Sahiplik sıfatları: my, your, her, his, its, their, our.

Her zaman kendisini takip eden bir isim bulunur: my computer, his book, our house…

- This is my cable. (Bu benim kablom)



Possesive pronouns


Sahiplik zamirleri: mine, yours, hers, his, its, theirs, ours.

Kendisini takip eden bir isim bulunmaz. Çoğunlukla cümlelerin sonundadır.

- This cable is mine. (Bu kablo benim)



- Whose key is this? (Bu anahtar kimin?)

This is her key. (Bu onun anahtarı)

This key is hers(Bu anahtar onun) ona ait olan, onunki



- Is that car yours? ( o araba senin mi?)

Yes, it’s my car. (Evet, o benim arabam)

Yes, it’s mine. (Evet, benim) bana ait olan, benimki



- I love Safiye Ayla. I have learned to play one of my favorite songs of hers(Safiye Ayla’yı seviyorum. Onun sevdiğim şarkılarından birini çalmayı öğrendim)

- I love Safiye Ayla. I have learned to play one of her songs. (Safiye Ayla’yı seviyorum. Şarkılarından birini çalmayı öğrendim)



- I was hired to build their dreams. (Onların hayallerini inşa etmek için işe alındım)

- They hired me to build the dreams of theirs. (Hayallerini inşa etmem için işe aldılar)


its - it's farkı



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder