14 Şubat 2019 Perşembe

Sleep - asleep farkı / Örnek cümleler

Sleep

Fiil (verb) olarak uyumak, isim (noun) olarak uyku anlamında kullanılıyor.

- I sleep like a baby. (Bir bebek gibi uyurum)

- He slept for 4 hours yesterday. (Dün 4 saat uyudu)

- I didn’t sleep a wink. (Gözümü kırpmadım) Hiç uyumadım.

- You should fix your sleep schedule immediately. (Acilen uykunu düzene sokmalısın) isim olarak kullanım.

- How much do cats sleep? (Kediler kaç saat uyur?)
- Cats spend more than half the day sleeping, snoozing for about 12,5 hours. (Kediler günün yarıdan fazlasını, yaklaşık 12.5 saatini uyuyarak, şekerleme yaparak geçirir)

Asleep
Asleep fiil değildir, sıfat (adjective) ya da zarf (adverb) olarak kullanılır.

Uykuda, uyuyan, uyumakta olan, uyumuş anlamlarındadır.

- My grandfather is asleep right now. (Büyük babam şu an uykuda) My grandfather is sleeping… ile aynı anlamda.

- The city was asleep and I went out for taking picture of the stars. (Şehir uykudaydı ve ben yıldızların fotoğrafını çekmek için dışarı çıktım)

-You can't wake person who is pretending to be asleep. (Uyuyor numarası yapan birini uyandıramazsın)

- I was so tired. I fell asleep on the bus. (Çok yorgundum. Otobüste uyuyakaldım).

Fall asleep: Uyuyakalmak

1 yorum: