27 Ekim 2022 Perşembe

They – Them farkı

They kişi zamiridir (subject pronoun). Türkçedeki kişi (şahıs) zamiri ile aynı.

Them nesne zamiridir (object pronoun). Türkçede, nesne zamiri yerine işaret zamiri vardır.

Subject pronouns: I, You, We, They, He, She, It

Kişi zamirleri genellikle cümlelerin başında bulunur. Özne yerine geçen sözcüklerdir.

Object pronouns: Me, You, Us, Them, Him, Her, It

Nesne zamirleri genellikle cümlenin sonunda bulunur. Nesne yerine geçen sözcüklerdir. Özneye kimi, kime, neyi soruları sorulduğunda alınan cevaptır.

İngilizce cümlelerin yapısı çoğunlukla SVO olarak bilinen özne + fiil + nesne sıralamasındadır. SVO; Subject, Verb, Object kelimelerinin baş harfleri.

- She visited them. (O, onları ziyaret etti)

Bu cümlede 'I', özne yerine kullanılan kişi zamiri, 'them' ise nesne yerine kullanılan nesne zamiridir.

- They visited me. (Onlar beni ziyaret etti)

Bu cümlede 'they', özne yerine kullanılmış bir kişi zamiri;

'me' ise nesne yerine kullanılmış bir nesne zamiridir.

- We opened all messages. Tuncay and I will answer them afternoon. (Bütün mesajları açtık. Tuncay ve ben onları öğleden sonra cevaplayacağız. Altı çizili ifadeler SVO şeklindeki cümle yapısını gösteriyor.

- I called them. They called me. (Ben onları aradım. Onlar beni aradı)

- Did they see you or did you see them? (Onlar mı seni gördü, yoksa sen mi onları gördün?)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder